Politik: DSAI tak layak jadi PM ?

Maruah Islam yg tercemar sejak PH perintah tak mungkin mampu ditebus beliau (DSAI)🌹

2020 Okt 02 (Jumaat)

🇲🇾 201001 C

Semalam, Acik ada terbaca satu tulisan dalam Facebook bertajuk, “Anwar tak layak jadi PM ….. .. .”

Tajuk tersebut membuat Acik rasa terpanggil untuk memberi sedikit respon. Respon tak semestinya negatif. Ia juga boleh jadi positif. Malah respon juga mungkin bagi memperkukuhkan pendapat dan hasrat penulis tajuk tersebut.

🇲🇾 201001 D

Ya, respon Acik ialah bagi memperkukuhkan lagi pendapat penulis tajuk tersebut. Berdasar pengamatan Acik terhadap senario politik negara, Acik memang skeptical bahawa negara akan selamat sekiranya DSAI menjadi PM ke-9. Sebaliknya keadaan negara akan bertambah parah akibat kemelut politik yang akan terus berpanjangan.

Kejayaan DSAI menduduki kerusi PM akan mencetuskan beberapa masalah integriti kepada negara kita. Dunia akan mula mencurigai reputasi sistem pengadilan kita. Jika seorang bekas banduan pun layak menyandang jawatan utama dalam negara, maka ada dua kemungkinan penting akan menjadi spekulasi umum.

Pertama, mungkin susuk yang menjadi PM itu adalah seorang mangsa penganiyaan. Kedua, mungkin negara Malaysia adalah terlalu liberal sehingga sesiapa pun juga layak menjadi PMnya. Hatta seorang bekas penjenayah tegar sekali pun masih diterima oleh rakyat sebagai PM. Sedangkan kedua-dua kemungkinan tersebut bukanlah ciri-ciri yang baik untuk mana-mana negara.

🇲🇾 201001 E

Sebagai seorang warganegara yang perihatin terhadap integriti negara, maka Acik harap yang nak menduduki kerusi PM ke-9 nanti biarlah ABAI (Asalkan Bukan Anwar Ibrahim) yang bebas dari sebarang elemen kontroversi, pada kacamata rakyat. Individu yang berstatus bekas banduan tentulah tidak boleh dianggap bebas dari unsur-unsur kontroversi.

Lebih-lebih lagi apa yang menyebabkan beliau menjadi banduan itu adalah faktor akhlak. Faktor akhlak adalah merupakan faktor yang sangat sesitif bagi manusia sejagat. Tambahan pula bagi umat Islam, faktor ini tidak ada toleransi.

Dengan lain perkataan, DSAI adalah seorang individu yang mengidap penyakit akhlak yang kronik. Dengan penyakit kronik itu, Acik tak percaya DSAI akan mampu menebus maruah agama Islam yang telah tercemar dengan sebegitu rupa semasa PH memerintah dahulu.

Sedangkan beliau diangkat oleh umat Islam ke tahap yang begitu tinggi dalam pesada politik negara adalah kerana imej Islam yang dipamer beliau sejak mula memasuki gelanggang politik lagi.

Kerana masalah integritinya yang kronik, maka ramai kawan-kawan DSAI yang dahulunya amat rapat dengan beliau, akhirnya menjauhkan diri daripadanya. Antaranya yang Acik tahu ialah Prof Dr. Sidik Baba.

.

🇲🇾 201001 F

Berikut adalah tulisan yang bertajuk, “Anwar tidak layak jadi PM …. … . ” yang Acik maksudkan di atas

⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
.

ANWAR TAK LAYAK JADI PM MALAYSIA TAPI LAYAK JADI ‘BAKAL PM’ SEPANJANG HAYAT

Gara2 ada orang mcm Anwar dalam arena politik negara, habis semua ahli politik lain pun di pandang serong. Padahal, dia sorang je ahli politik yang gila kuasa dan terdesak nak jadi PM. Sanggup buat apa saja asalkan matlamat sendiri tercapai. Walaupun terpaksa memecah-belahkan perpaduan atau melaga-lagakan orang lain, dia tak peduli.

Habis dicanangkan macam-macam janji manis kononnya dia lah paling layak jadi PM. Kononnya dia calon terbaik untuk memimpin Malaysia. Entah kat mana yang layak pun tak tahu. Reputasi dan kredibiliti si Anwar ni dah lama hancur bila dia terpalit dengan isu penyelewengan dan liwat. Dengan gelaran banduan yang dia pegang, tak mungkin rakyat rela dipimpin oleh seorang bekas banduan yang mempunyai isu moral.

Anwar pernah lantang mengeluarkan kenyataan di dalam rancangan Upfront Al-Jazeera, Anwar mengkritik undang-undang anti liwat di dalam negara kita adalah lapuk dan ketinggalan zaman. Macam ni ke nak jadi PM Malaysia? Malaysia negara Islam! Tak masuk akal kalau ada orang yang sependapat dengan si Anwar ni yang menyokong golongan LGBT.

Kita perlukan pemimpin yang membela Islam, menjaga rakyat dan memakmurkan negara. Anwar kena sedar rakyat tak nak dan tak perlukan pemimpin yang ada masalah moral macam dia. Sudah-sudahlah tu berangan yang kononnya rakyat mahukan dia sebagai PM. Tak mungkin seorang yang berperibadi buruk seperti Anwar layak memimpin Malaysia. Rakyat takkan serahkan negara ke tangan orang seperti Anwar yang hanya pentingkan kuasa dan diri sendiri.

Sumber tulisan di atas ⬇️

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=402506634477674&id=124179832310357

Wallahua’lam 🌹

PenCERAHan yg relevan ⬇️

Betulkah DSAI pembohong ❓ https://4uni2c.com/2020/10/09/politik-betulkah-dsai-pembohong-%e2%9d%93/

Jawatan PM hak Siapa https://4uni2c.com/2019/09/30/jawatan-pm-hak-siapa/

PRK PD: implikasi jika DSAI menang https://4uni2c.com/2018/10/04/prk-pd-implikasi-jika-dsai-menang/

People are not vehicles https://wp.me/p6SNn2-27

PenCERAHan terbaru ⬇️ http://www.4uni2c.com


.

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

~ by OPajar on 2020-10-02.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: